ببینم از تو رویی...

 

alijon.blogsky

 

 

 

 

همه هست آرزویم که ببینم از تو رویی

 

 

 

چه زیان ترا که من هم برسم به آرزویی

 

 

 

به کسی جمال خود را ننموده‌ای و بینم

 

 

 

همه جا به هر زبانی بُوَد از تو گفتگویی

 

 

 

به ره تو بسکه نالم، زغم تو بسکه مویم

 

 

 

شده‌ام ز ناله نایی، شده‌ام ز مویه مویی

 

 

 

همه خوشدل اینکه مطرب بزند به تار چنگی

 

 

 

من از خوشم که چنگی بزنم به تار مویی

 

 

 

چه شود که راه یابد سوی آب تشنه کامی؟

 

 

 

چه شود که کام جوید، زلب تو کام جویی؟

 

 

 

شود اینکه از ترحم، دمی‌ای سحاب رحمت

 

 

 

من خشک لب هم آخر ز تو تر کنم گلویی؟

 

 

 

بشکست اگر دل من به فدای چشم مستت

 

 

 

سر خمّ می سلامت، شکند اگر سبویی

 

 

 

همه موسم تفرج به چمن روند و صحرا

 

 

 

تو قدم به چشم من نه، بنشین کنار جویی

 

 

 

ز چه شیخ پاکدامن سوی مسجدم بخواند

 

 

 

رخ شیخ و سجده گاهی، سر ما و خاک کویی

 


 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد