می روم...

alijon.blogsky 

 

 

می روم خسته و افسرده و زار
 

سوی منزلگه ویرانه خویش
 

به خدا می برم از شهر شما
 

دل شوریده و دیوانه خویش
 

می برم تا که در آن نقطه دور
 

شستشویش دهم از رنگ نگاه
 

شستشویش دهم از لکه عشق
 

زین همه خواهش بیجا و تباه
 

می برم تا ز تو دورش سازم
 

ز تو ای جلوه امید حال
 

می برم زنده بگورش سازم
 

تا از این پس نکند باد وصال
 

ناله می لرزد
 

می رقصد اشک
 

آه بگذار که بگریزم من
 

از تو ای چشمه جوشان گناه
 

شاید آن به که بپرهیزم من
 

بخدا غنچه شادی بودم
 

دست عشق آمد و از شاخم چید
 

شعله آه شدم صد افسوس
 

که لبم باز بر آن لب نرسید
 

عاقبت بند سفر پایم بست
 

می روم خنده به لب ‚ خوینن دل 

 

می روم از دل من دست بدار
 

ای امید عبث بی حاصل 

 

من بی تو چها کردم...

alijon.blogsky 

 

 

شعر من حرف دل است و دل من با دل توست

 

 دل کنیدش سرو پا گوش که حرفم غم توست

 

 چه شبها تا سحر نام تو را از دل صدا کردم

 

دلم را با جنون بی کسی ها آشنا کردم

 

نفهمیدم چه رنگی دارد این شبهای شیدایی

 

که قلبم را فقط با خاطراتت مبتلا کردم

 

چه حسی بود در قلبم شبیه کوجه برفی

 

به راه کوچه برفی تو را از خود جدا کردم

 

نفهمیدم که می میرم نباشی ؛ مثل پروانه

 

تو را من در ته این کوچه برفی رها کردم

 

چه شبها تا سحر با قاصدک در خلوتی بی رنگ

 

نشستم مو به موی خاطراتت را سوا کردم

 

به پای قاصدک بستم صبوری را شبیه گل

 

نوشتم روی گل برگش که من بی تو چها کردم  

 

روزای روشن...

 

 

 

بـــی تو این روزای روشن، واسه من تاریک و تــاره

 

وقتی بـــی تــــو تک و تنهام، زندگیـــم معنا نداره

 

از همون روزی که رفتـــی دل به هیچ کســـی ندادم

 

فکر می کردم می رســـی  یه روز تو بـــی کسیم به دادم

 

گفتـــن لحظـــه ی آخر واسه من هنوز ســــؤاله

 

دیدن دوباره ی تـــو فقط تو خواب و خیـــاله

 

لحظـــه های آخر تو، تـــوی قلب من می مونه

 

هیچکـــی مثل من بلد نیست قدر چشماتـــو بدونه

 

رفتـــی و چشمــای خیسم یادگاری از تـــو مونده

 

بـــی وفای هات هنوزم تو رو از دلـــم نرونده

 

چشم به راه تــــو می مونم، تا که برگـــردی دوباره

 

می ترسم وقتــــی که نیستی ، دل من طــاقت نیاره 

 

پرم از بغض...

 

alijon.blogsky 

 

 

پرم از بغض

 

پرم  از اشک  پرم از حرف  نگفته

 

 پرم  از گریه  و خنده

 

 پرم  از حسرت  یک عشق

 

 پرم از عشقه  نهفته

 

پرم  از غروب دلگیر

 

پرم  از پائیز برگ ریز

 

 مثل یک ابر پرم  از اشک

 

 پرم از غصه ماتم

 

پرم از تنهایی

 

 در میان خبث و زشتی

 

مثل یک زیبائی

 

من دلم می خواهد

 

که بگویم حرفی

 

 که بگویم شعری

 

 که بخوانم یک آوازی

 

 من دلم می خواهد

  

که بگویم هستم

 

که بگویم آری

 

من هم عاشق هستم

 

من دلم می خواهد

 

که بگویم تنهایم من تنها

 

 من دلم می خواهد

 

 که بکوبم بر صخره

 

 امواج پر از غم  را چون  دریا

 

 من دلم می خواهد

 

که بگویم  هستم ....  

 

روی تقویم دلم...

alijon.blogsky 

 

 

آه من ایستاده ام
 

روی تقویم دلم
 

و پرم از انتظار
 

باز بیچاره دلم
 

شنبه ها یکشنبه ها
 

سوختند در انزوا
 

نیز روز های دگر
 

رفته اند تا نا کجا
 

می دوم تا دم گل
 

میزنم من فریاد
 

فصل پرپر شدن است
 

کوچه یاس کجاست؟
 

به چه کس باید گفت
 

گل ترازوی خداست
 

به چه کس باید گفت
 

یک نفر هم شاید
 

گاهی آواز خوشی می خواند
 

از سر دلتنگی
 

یا دم حادثه ها
 

یک نفر هم شاید
 

شعر من را می خواند
 

بر لب پنجره ها
 

روستایی شهری
 

عکس من رادیدی؟
 

گریه ام پیدا بود
 

اشک من را دیدی؟
 

من پرم از هیجان 
 

نبض من دلتنگیست
 

نفسم خاطره است
 

خاطراتم ابریست
 

از شما می پرسم
 

هیچ کس اینجا نیست؟
 

چشم هایم گفتند
 

امشب هم بارانیست
 

کوچه یاس کجاست...؟ 

 

 

یادت نره دوست دارم...

alijon.blogsky 

 

 

یادت نره دوست دارم

 

خیلی دلم تنگه برات

 

دارو ندارمو بگیر

 

مال خودت مال چشات

 

خورشید و ور دارو بیا

 

آفتابی شو به خاطرم

 

قرارمون یادت نره

 

دیر نکنی منتظرم

 

قرارمون ساعت عشق

 

کنار دلشوره زدن

 

کنار دلواپسی و

 

ترس یه وقت نیومدن

 

عاشقمو عاشق تو

 

از همه دیوونه ترم

 

قرارمون یادت نره

 

دیر نکنی منتظرم

 

قرارمون کنار گل

 

که سر به زیرعطر توست

 

تو چین چینه دامنی که

 

هزار تا بغضو میشه شست 

 

خواهی گریخت...

alijon.blogsky 

 

 

حدس می زنم
 

که خواهی گریخت...
 

التماست نمی کنم
 

از پی ات نمی دوم
 

اما صدایت را در من جا بگذار!
 

می دانم که از من دل می کنی 
 

راهت را نمی بندم
 

اما عطر موهای ات را در من جا بگذار!
 

می دانم 
 

که از من جدا خواهی شد
 

خیلی ویران نمی شوم 
 

از پا نمی افتم
 

اما رنگت را در من جا بگذار!
 

احساس می کنم 
 

تباه خواهی شد
 

و من خیلی غمگین می شوم 
 

اما گرمایت را در من جا بگذار
 

فرقش را با حال می دانم
 

که فراموشم خواهی کرد
 

و من 
 

اقیانوسی خواهم شد سیاه و غم انگیز
 

اما طعم بودنت را در من جا بگذار!
 

هر طور شده خواهی رفت
 

و من حق ندارم که تو را 
 

نگه دارم
 

اما خودت را در من جا بگذار ... 

 

 

خنجر ظلم...

alijon.blogsky 

 

 

روزگاری    آمدی    شادم      کنی          از    غم   دنیا    تو    آزادم     کنی

 

 آمدی و  ماندی   و   خندان    شدم           فارغ از  غم های این  زندان  شدم

 

 گفته بودی  هستی  و  تا    آخرش            گفتم  آری -  کردم  این را   باورش

 

 یک   شبی  اما   ندیدم   روی   تو             من  سراسیمه   دویدم   سوی    تو

 

 آمدم ــــــ  اما    نبودی       نازنین            پیکرم  افتاد  و   شد   نقش   زمین

 

 آه -  رفتی  بی  من  و  تنها   شدم            در    میان   آسمان     رسوا   شدم

 

 رفتی وخورشید من خاموش گشت             همدم شب های  من   فانوس  گشت

 

 من  شهید  راه  غیرت     گشته ام            رفتی و من  غرق  حیرت  گشته ام

 

 خنجر   ظلمت   نشاندی   بر    تنم            من   نگاهت   کردم  و   گفتم   منم

 

 گفتی  دیگر  رفته ای   از  خاطرم           گفتم   آری  ـــــ    میشناسم    قاتلم

 

 خنجر  ظلمت  به  گردن  مینشست            لیکن  اول  قلب  من را  میشکست

 

 آمدی  -  خنجر  زدی   بر   پیکرم             تو   ندیدی    داغ    چشمان    ترم

 

 خوردم  و  خون  در تنم بیداد  کرد             لیک - لبخند  تو  من  ر ا شاد  کرد 

 

غربت ایام...

alijon.blogsky 

 

 

دلم ازغربت ایام گرفت

 

دل من با گریه هاش پامی گرفت

 

غصه ها از دوری تو،تو دلم جا می گرفت

 

دل خالی من ،از عشق تومعنا می گرفت

 

این روزا، روزای بی تو بودنه

 

فصل بی عشقی وبی تو مردنه

 

حالا من تنهای تنها تواین فصل قریب

 

گم شدم تو خاطرات چند سال قدیم

 

اون روزا که بودی در کنار من

 

می نشستیمو میگفتیم که چکار کنیم برای هم

 

حالا من میگم کمی از اون روزا

 

روزای عاشقی وعشق شما.

 

وقتی که کسی تو قلبته حاظری دنیا بد باشه

 

فقط اونی که عشقته عاشقی رو بلد باشه

 

قید تموم دنیا روبخاطر اون میزنی

 

خیلی چیزا رو میشکنی تا دل اونو نشکنی

 

حاظری قلب توباشه پیش چشای اون گرو

 

فقط خدا نکرده اون یه وقت بهت نگه برو

 

حاظری هر چی دوست نداشت بخاطرش رها کنی

 

حسابتو حسابی از مردم شهر جدا کنی

 

حاظری مسخرت کنن تمام ادمای شهر

 

اما نبینی اون باهات کرده واسه یه لحظه قهر

 

حاظری که بگذری از شهرت واسم وابروت

 

حاظری هر چی بشنوی حتی اگه سرزنشه

 

بخاطراون کسی که برات خیلی با ارزشه

 

حاظری هرکی جزاونوساده فراموش بکنی

 

پشت سرت هرچی میگن چیزی نگی گوش بکنی

 

حالا بیا این  روزارو از اون روزا جداکنیم

 

روزای بی تو بودنت از بودنت سوا کنیم

 

انگار که تقدیر نمی خواست تو در کنار من باشی

 

منم بهار تو باشم تو هم بهار من باشی

 

تو رفتی و حالا دیگه اون ور دنیا خونته

 

نگار نه انگار که کسی اینور آب دیونته

 

تقصیر هردومون بوده ما عشقو نشناخته بودیم

 

فقط یه قصر کاغذی تو رویامون ساخته بودیم

 

حالا که من تنهاشدم قدر چشاتومی دونم

 

ولی نمیشه کاری کردهمیشه تنها می مونم

 

کاش توی دنیا هیچ کسی قربونی غرور نشه

 

کاش دوتاپرنده کاش هیچ روزی از هم دور نشه

 

      با ارزوی چنین روزی   

 

بالهای عشق ...

alijon.blogsky 
 
 
پرواز در هوای خیال تو دیدنیست

 

حرفی بزن که موج صدایت شنیدنی ست

 

شعر زلال جوشش احساس های من

 

از موج دلنشین کلام تو چیدنیست

 

یک قطره عشق کنج دلم را گرفته است

 

این قطره هم به شوق نگاهت چکیدنیست

 

خم شد- شکست پشت دل نازکم  ولی

 

بار غمت ـ عزیز تر از جان ـ کشیدنیست

 

من در فضای خلوت تو خیمه می زنم

 

طعم صدای خلوت پاکت چشیدنی ست

 

تا اوج ، راهی ام  به تماشای من بیا

 

با بالهای عشق تو پرواز دیدنیست! 

 

نمی خواهم برگردی...

alijon.blogsky 
 
نمی خواهم برگردی!
 
این را به همه گفته ام
 
حتی به تو
 
به خودم
 
اما نمی دانم
 
چرا هنوز
 
برای آمدنت فال می گیرم!
 
چرا هنوز
 
پشت هزاران ترانه خاموش به انتظارت نشسته ام!
 
تا تو را آرزو کنم!
 
اما هنوز نمی خواهم برگردی
 
می دانی که دروغ نمی گویم
 
اگر هنوز تو را آرزو می کنم
 
برای بی آرزو نبودن است
 
و شاید هم
 
آرزویی زیباتر از تو سراغ ندارم!
 
اما هنوز هم نمی خواهم برگردی! 
 

به سیم آخر می زنم...

alijon.blogsky 

 

رو ساحل سرخ دلت اسم کسی رو حک نکن 

 

  به اینکه من دوست دارم حتی یه ذره شک نکن

 

بزار بهت گفته باشم که ماجرای ما و عشق 

 

تقصیر چشمای تو بود ‌‌‌، وگرنه ما کجا و عشق ؟ 

 

سرم تو لاک خودم و دلم یه جو هوس نداشت  

 

بس که یه عمر آزگار کاری به کار کس نداشت

 

تا اینکه پیدا شدی و گفتی ازاین چشمای خیس

 

 تو دفتر ترانه هات یه قطره بارون بنویس

 

عشقمو دست کم نگیر درسته مجنون نمیشم

 

وقتی که گریه می کنی حریف بارون نمیشم

 

رو ساحل سرخ دلت اسم کسی رو حک نکن

 

  به اینکه من دوست دارم حتی یه ذره شک نکن

 

هنوز یه قطره اشکتو  به صد تا دریا نمی دم

 

یه لحظه با تو بودنو  به عمر دنیا نمی دم

 

همین روزا بخاطرت به سیم آخر می زنم

 

 قصه عاشقیمونو تو شهرمون جار می زنم  

 

بی تو با تو...

alijon.blogsky 

 

 

اگه بی تو تنها

 

گوشه ای نشستم

 

تویی تو وجودم

 

بی تو با تو هستم

 

اگه سبز سبزم

 

تو هجوم پاییز

 

زره زره ی من

 

از تو شده لبریز

 

ای همیشه همدم

 

واسه درد دلهام

 

عطر تو همیشه

 

جاری تو نفس هام

 

ای که تار و پودم

 

از یاد تو بی تو

 

با منی ولی باز

 

دوری مثل مهتاب

 

بی تو با تو بودن

 

شده شب و روزم

 

بی تو ام و یادت

 

با منه هنوزم

 

تویی تو حرف هام

 

تویی تو نفس هام

 

ولی جای دست هات

 

خالیه تو ی دستهام

  

 

یاد کن مرا ...

alijon.blogsky 
 
 
تنها امید زندگی ام یاد کن مرا

غمگین و دلشکسته شدم شاد کن مرا

در این خزان زرد غزلهای ناب

ویران شده بهار من آباد کن مرا

در گیر و دار عشق تو چون کوه مانده ای

کاهم اگر به چشم تو بر باد کن مرا

عاصی شدم از این سکوت غم انگیز بی صدا

بر بام شهر عاطفه فریاد کن مرا

این آخرین کلام دلم با نگاه توست

گاهی به احترام دلت یاد کن مرا  
 

می تونی...

 

alijon.blogsky

 

 

می‌تونم تو لحظه‌های بی‌کسیت، واسه تو مرحم تنهایی باشم

 

می‌تونم با یه بغل یاس سفید، تو شبات عطر ترانه بپاشم

 

می‌تونم از آسمون قصه‌ها، واسه تو صد تا ستاره بچینم

 

می‌تونم حتی اگه دلت نخواد، واسه تو روزی هزار بار بمیرم


می‌تونم با یه سلام گرم تو، تا ابد زندگی‌مو آبی کنم

 

می‌تونم رو شونه‌های مردونت، دردامو با هق‌هقم خالی کنم

 

می‌تونم با تو به هر جا برسم، توی خواب اسمتو فریاد بزنم

 

می‌تونم قصه‌ی دیوونگیمو، توی کوچه‌های شهر داد بزنم

 

می‌تونم تا به همیشه پا به پات، توی هر قصه کنارت بمونم

 

می‌تونم زیر پر ستاره‌ها، واست از لیلی ومجنون بخونم

 

می‌تونه نگاه مهربون تو، منو تا مرز شقایق ببره

 

می‌تونه قشنگی برق چشات، منو از یاد حقایق ببره

 

می‌تونه دستای تو رو شونه‌هام، خبر از یک شب یلدا رو بده

 

می‌تونه بوسه‌ی تو رو گونه‌هام، واسه من نوید فردا روبده

 

می‌تونه صدای گرم خنده‌هات، همه قصه‌هامو رؤیایی کنه

 

می‌تونه گرمای مهربونیهات، همه زندگیمو مهتابی کنه

 

می‌تونه وجود سرد و خستمو، شوق دیدار تو مبتلا کنه

 

می‌تونه حس غریب بودنت، دردای زندگیمو دوا کنه

 

می‌تونی توخستگی‌های تنت، به من و شونه‌ی من تکیه کنی

 

می‌تونی با یه نگاه زیر چشم، دل کوچیکمو دیوونه کنی

 

می‌تونن رازقی‌یای باغچه‌مون، تا همیشه بوی دستاتو بدن

 

می‌تونن حتی اگه خودت نگی، واسه من از عشق تو خبربدن

 

می‌تونن همه تو این شهر بزرگ، منو دیوونه‌ی عشقت بدونن 

 

به عمد نبود...

alijon.blogsky 
 
 
گر دلت را شکستم به عمد نبود.

دلم ، شکستن دلی را بلد نبود.

نه عاشق بودم نه رسمش را میدانستم.

من فقط تورا دیده بودم تورا میخواستم.

شعرهایم قبل تو نور نداشت شور نداشت.

ردیفهای شعر من لیاقت اینهمه نور نداشت.

منت گذاشتی شبی مرا به قلب پاک خویش راه دادی.

همانشب درونم نهیب زد مبادا روزی ترا بخواهم زیادی.

دل ساده من خبرنداشت نمیتوانی مال من شوی.

برایم آرزویی بود که روزی چو شمع در خانه ام روشن شوی.

توراشناخته نشناخته باورت کردم در قلبم تو را خانه دادم.

آن نهیب درونیم آن همه حرف و قول رفت از یادم.

دست من نبود تو پاک بودی که من عاشقت گشتم.

اینرا در هر کاغذ و برگ و نامه ای هزار بار نوشتم.

هنوز بوی عطر دستانت در چارچوب قلب شکسته ام مانده است.

میدانم هنوز چشمانت آخرین نوشته های مرا نخوانده است.

پری شدم در دلم عکست را کشیدم و شیشه ای عشق ورزیدم.

گفتی از تو پراحساستر هیچکسی ندیدم.

از تو هیچ نخواستم آغوش خیالیت هر آنچه میخواستم به من میداد.

فغان از آنروز که بگویی پری تو رفته ای از یاد.

صبح فردا به انتظارم تا با طلوع خورشید دوباره پیش من برگردی.

خدارا چه دیدی شاید یکروز در خانه مرا هم زدی. 
 
 

هم نفس...

alijon.blogsky 

  

می خوام که با هر نفسم، بگم تویی هم نفسم

 

بغض تو رو داد بزنم، بگم توی هر نفسم

 

می حوام که با ترانه هام، قفل سکوت و بشکنم

 

تو هم صدام و بشنوی، منم صداتو بشنوم

 

می خوام بگم تو بهترین، ستاره ی بخت منی

 

می خوام بگم که خواستنت، تموم دنیای منی

 

می خوام که هر شب واسه تو، ستاره ها رو بشمورم

 

ماه و ستارم واسه چی، هرچی تو گفتی بشمورم

 

می خوام که بغض سینم و، درد تو درمون بکنه

 

دردم و درمون نکنه، شاید که آرومم کنه

 

 می خوام که با برق نگات، خورشید و ویرون بکنم

 

می خوام که با بغض صدات، رعد و پریشون بکنم

 

می خوام بگم عزیز من، صبر و قرار من تویی

 

صبر و قرار تو منم، عمر و نیاز من تویی

 

می خوام که خواستن تو رو، با گریه فریاد بزنم

 

عشق و نیاز این دل و، تو سینه فریاد بزنم

 

می خوام بگم دوست دارم، تموم حرفام همینه

 

بگم فقط تو رو دارم، تموم حرفام همینه 

 

ایستگاه جدایی...

 alijon.blogsky

 

 

وقتی که به من می خندی انگاری دنیارو دارم

 

                         روی فرش مهربونی بی صدا من پا می زارم

 

وقتی گریه می کنی تو غیر غم هیچی ندارم

 

                        گیج می شم نمی تونم من خودم و به یاد بیارم

 

وقتی نیستی خونه تار مثل شب بی ستاره

 

                        اکه تو بیای دوباره توی خونه نور می باره

 

تو برام قصه می خوندی تا برم به شهر رویا

 

                        برم از حقیقت تلخ برسم به کذب دنیا

 

یه قطار کاغذی بود روی ریل بی صدایی

 

                      یه مسافرش تو بودی توی ایستگاه جدایی

 

بگو ایا نگرونی واسه این دفتر پاره

 

                     واسه این قلب شکسته که دیگه کسی نداره

 

من میرم چرا بمونم من دیگه بی تو غریبم

 

                   اگه من بمونم این جا ادما می دن فریبم

 

تورسیدی به چه چیزی که با من نمی رسیدی

 

                   تو غمام جا گذاشتی ولی شادیا مو چیدی

 

دریا رو بروی ساحل کوله بار من به دوشم

 

                    منم اون مسافری که غصه هامو می فروشم